joi, 23 septembrie 2010

Afacere de viitor

   Astazi, zi frumoasa, linistita, afara e soare, caldut, vantul adie usor, tiganii sunt pe strada, pungi de plastic aruncate peste tot, praf la greu,  sunetul de manele s-aude in departare, locurile de parcare sunt un vis, clar... se vede de la o posta ca vorbesc de Bucuresti.
   Ma duceam pana la magazinu' din coltu' strazii ca sa cumpar cate ceva, din senin (m-am uitat si nu erau nori) a iesit un nene, cu un nai in brate si vine spre mine. Cu miros de bere in respiratie imi spune politicos:
  "Sefu, sefu... traiasca familia ta, da si mie un leu ca-s amarat. Iti cant la nai.. sa moara mama daca nu-ti cant frumos!"
   Eu, mirat, nu mirat pentru ca nu ma asteptam la asta, da' era nou, p-asta nu-l stiam, nu-l mai vazusem niciodata, ii spun si io la fel de politicos:
  "Lasa-ma frate, n-am bani"
   Si asa incepe un dialog minunat cu Nea Caisa asta:
  -Hai bossule da si mie un leu ca-s amarat.
  -N-am ba, lasa-ma.
  -Mosule, uite ca-ti cant ceva frumos, sa moara familia mea, o bag p-aia cu "barosan de barosan"?
  -Ba n-auzi, pleaca d-aici, lasa-ma. (si-am intrat in magazin)
   Cumpar io tot ce trebuie si ies afara, dupa vreo 10 minute. Ghici ce... ala tot acolo era.
  -Hai sefule ca uite ce de bani ai, da si mie un leu ca-s om al strazii.
  -Na ma d-aici un leu si lasa-ma in pace.
  -Nu sefule, tre' sa-ti cant daca mi-ai dat bani.
   Si incepe mosu' si canta si merge dupa mine la fel cum merg cateii dupa tine cand le dai ceva de mancare.
   Aud in spatele meu un vecin, Gigi, negru ca tuciul dar mai mult sau mai putin baiat de treaba, camatar, om  cu familie, cu copii, "Ce faci ba? Ti-ai luat lautar?"
   Raspund si io ca deh, asa-i frumos: "Frate ia-l de pe capu' meu daca vrei... da un leu si-i al tau."
   Culmea, ala n-are ce face si in loc sa stea linistit sa-si bea cafeaua in curte, iese pe strada si il cheama p-ala, ii da un leu, incepe mosu' sa cante si eu ma duc linisit acasa.
   Partea amuzanta e ca dupa juma' de ora m-am dus iar la magazin si ala tot acolo era... canta.
   Acum stateam si ma gandeam... nici nu tre' sa-ti fie mila de cersetorii nostri frate, ei nu sunt amarati, sunt oameni de afaceri in toata regula, oameni care nu mai pierd timp ca sa-si bata capu' cu contabilitatea, impozitele sau alte chestii banale inventate pentru fraieri ca noi, asa ca ma gandeam sa ma lansez in afaceri.
   Facand planuri mi-am dat seama ca as pierde prea mult timp stand la statiile de metrou/tramvai/masina/tren sau orice alt fel de statie iti poate trece prin minte. Asa ca ma gandeam sa fac o mica trupa de cersetori, poate avem profit mai mare.
   Hai, care e cu mine? Io sunt vocea, mai avem nevoie de cineva la tarabane si unu' cu tamburina, il luam pe Nea Caisa cu naiu' lui si facem afacere.
   Hai ca astept aplicatii sa ne lansam in afaceri. S-asa ma lasa prietena in scurt timp ca am facut lvl 80.

   Uite aici prima noastra piesa, putem s-o invatam usor ca o stie Nea Caisa pe dinafara, in 2 minute cat m-a urmarit mi-a demonstrat asta.

http://www.youtube.com/watch?v=93hh2dyFfaw




3 comentarii:

  1. Bai, rad cu lacrimi! =)) Mi te si imaginez cu lautaru' dupa tine. :-))
    Mai ca m-as repezi p-acolo sa vad daca e inca la Gigi... Si daca dau de el ii dau doi lei sa mi-o fluiere p-aia cu barosanu' alergand dupa biciclete. ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. De fapt trebuia sa iasa 'bicicleta' :P Si mai sus nu stiam sa-mi pun numele... :)

    RăspundețiȘtergere